Forældresamarbejde og den gode kommunikation

Denne politik er udviklet med henblik på at sikre en effektiv en professionel kommunikation mellem skolen og forældrene samt, at fremme et positivt og samarbejdsorienteret miljø for eleverne. Formålet er at fremme et effektivt og respektfuldt samarbejde mellem skolen og forældrene samt at sikre, at kommunikationen foregår på en hensigtsmæssig og professionel måde.

Brug af Intra-platform:
Vi forventer at forældre benytter skolens intra-platform til alle henvendelser til personalet. Dette sikrer en struktureret og dokumenteret kommunikation.

Telefonisk kontakt:
Kontoret er åbent alle hverdage mellem 8:00-14:00, hvor Tina sidder klar til at modtage beskeder eller akutte henvendelser. Forældre kan altid kontakte skolen telefonisk i dette tidsrum.
Ved akutte henvendelser uden for kontorets åbningstid kan man altid kontakte skoleleder på tlf: 3194 4410

Respekt for personalets arbejdstid:
Vi beder forældre om at respektere personalets arbejdstid og forvente en svarperiode i overensstemmelse hermed. Vi bestræber os på at svare så hurtigt som mulig, men beder om forståelse for, at der kan være travlhed i løbet af dagen.
Vi ønsker ligeledes at forældre svare på henvendelser og orienteringer fra personalet. Her forventer vi at der svares så hurtigt som mulig, men vi har forståelse for, at der kan være travlhed i løbet af dagen.

Undgå kontakt via medarbejdernes private mobiltelefonen:
Forældre bedes undlade at kontakte lærerne direkte via deres private mobiltelefon, medmindre der er tale om en nødsituation, uden for kontorets åbningstid. I sådanne tilfælde bedes forældre kontakte skolens kontor eller bruge skolens intra-platform til at sende en besked, og personalet vil vende tilbage så snart som muligt.

Samarbejde og god tone:
Vi værdsætter et åbent og konstruktivt samarbejde mellem skolen og forældrene og opfordrer til en respektfuld tone i al kommunikation.
Enhver bekymring eller forespørgsel vil blive behandlet med omhu og fortrolighed af skolens personale.
Vi forventer altid at der kommunikeres på en åben og konstruktiv måde forældre imellem.
Vi forventer at elever, forælde og personale omtale andre elever, forældre eller ansatte på en ordentlig og respektfuld måde og med samarbejde for øje.