Kostpolitik

Her på helmskole er kost vigtig for os, derfor har vi oprettet en kostpolitik for at sikre at vores elever har energien til at se skoledagen i gennem, og kan bringe gode vaner videre med sig i livet.

Kost har stor betydning for børns vækst, udvikling og risiko for sygdomme senere i livet. Hvis børn lærer at spise sundt, vil det få betydning for deres kostvaner resten af livet og dermed bidrage til at forebygge overvægt og kostrelaterede sygdomme, som f.eks diabetes og hjerte/kar – sygdomme.

En sund kost vil give børn energien til at koncentrere sig i undervisnings situationer og dermed hjælpe dem til at tage undervisningen til sig.

Frugtboden sælger i spisefrikvartererne sunde snacks fremstillet af økologske råvarer .